Už o tomto víkendu startuje u protinožců nová sezona královny motorsportu, kterou doplní úvodní podnik doprovodných sérií F2 a F3. Zatímco jsme se v loňském ročníku věnovali představení „ef dvojek“, letos se zaměříme na třetí nejvyšší kategorii, tedy Formuli 3. Nejprve se v našem podrobném přehledu podíváme na nový vůz. Pochopitelně také představíme všechny závodníky, z nichž se časem někteří prosadí až do F1. A našemu bedlivému oku neuniknou ani samotné stáje.
Do F3 přichází nové auto
Příchod nového auta představuje nejvýraznější změnu pro aktuální sezonu. Starý typ Dallara F3 2019 nahradí po dlouhých šesti letech zbrusu nový model Dallara F3 2025. První kilometry s tímto strojem absolvovala už v červnu minulého roku Kolumbijka Tatiana Calderón ve Varanu. Neboť právě zde má Dallara Automobili základnu. Oficiální představení však přišlo o několik měsíců později. Konkrétně tedy při VC Itálie F1 v Monze, kterou tak slavně ovládl Charles Leclerc z domácího Ferrari.

Oproti své předchůdkyni upoutá Dallara F3 2025 už na první pohled většími koly. Je to dáno tím, že předchozí model používal 13palcová kola, zatímco ten aktuální přešel na velikost 16″. Inženýři italského výrobce promítli do nového auta požadavky promotéra F3 (Formula Motorsport Limited). Tedy snazší předjíždění, udržitelnost a přístupnost. Podobu této formule asi nejlépe vystihl Adrián Campos Jr. (šéf stáje Campos Racing), když označil Dallaru F3 2025 za mix mezi vozem F2, který dnes máme, a monopostem F1, jenž budeme mít v roce 2026.
Z technického hlediska systémy nového monopostu stále zahrnují virtuální bezpečnostní vůz (VSC), optimalizovaný systém snižování odporu vzduchu (DRS) a novou řídicí jednotku vozidla Marelli (VCU), identickou se stávajícím vozem F2. Drobnou změnou je přechod z převodovek Hewland na 3MO. Pohonnou jednotkou zůstává francouzský Mécachrome s 3.4litrovým šestiválcem. Ten poskytne výkon 380 koní při 8000 otáčkách za minutu. Dallara pak ve své zprávě udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 3 sekundy (z 0 na 200 km/h za 7,7 sekundy).
Týmy a jezdci ve startovním poli F3
Startovní pole znovu čítá 10 stájí a 30 závodníků. Po odchodu Sophie Flörsch do Indy NXT v něm budeme marně hledat ženu, takže přes různé iniciativy a ženské formule není letos přihlášená žádná zástupkyně krásnější poloviny lidstva ve F1, F2 ani F3. Pochopitelně neuvidíme také úřadujícího šampiona Leonarda Fornaroliho, jenž povýšil do F2. Tam tvoří závodní duo Invicty s českým pilotem Romanem Staňkem.

Předstupeň královny motorsportu doplnila řada dalších jezdců z F3, a proto do aktuálního ročníku vstupuje téměř polovina pilotů v roli nováčků. Jen velmi mírná většina pak už nějaké zkušenosti má. Pojďme se na ně tedy podívat.
Trident Motorsport
Tahle squadra je v „ef trojkách“ nadmíru úspěšná. Předloni dovezla k titulu Gabriela Bortoleta a v minulé sezoně zmiňovaného Fornaroliho. Přes Italův triumf však poznamenala celý Trident v uplynulém ročníku osobní tragédie majitele stáje Maurizia Salvadoriho. Jeho syn Luca totiž zemřel v polovině září 2024 na následky zranění, jež utrpěl předchozí den při nehodě během motocyklového závodu na přírodních tratích IRRC v Německu. Bohužel i takový je někdy motorsport.
Trojzubec letos vyrukuje s kompletně obměněnou jezdeckou sestavou. Ve svých řadách přivítá juniora Ferrari Rafu Câmaru, který přichází do F3 jako úřadující šampion evropské odnože Regionální formule (FRECA). Pro Brazilce se jedná o první titul v monopostech, jímž zároveň vystřídal na trůnu této série Andreu Kimi Antonelliho, dnes již pilota Mercedesu v královně motorsportu.

Od Jenzera přichází 19letý Rakušan Charlie Wurz. Starší syn expilota F1 Alexe se loňskou sezonou vyloženě protrápil. U švýcarské stáje bodoval pouze pátým místě hlavního závodu v Albert Parku a celkově obsadil až 22. pozici.
Jezdeckou sestavu Tridentu doplňuje Noah Strømsted. Dánský teenager byl čerstvě zařazený do juniorského programu Mercedesu. Což je obdivuhodné zejména proto, že neprošel kartingem. Jinak má ale na svém kontě titul vicemistra v domácí F4 z roku 2021 a z loňska titul nováčka ve FRECA. A také dva starty ve F3, když v závěrečném víkendu u Camposu zaskakoval za Olivera Goetha. Němec totiž pro změnu nahrazoval ve F2 Franca Colapinta. A kam zamířil Argentinec, víme všichni…
Prema Racing
Ačkoliv v sezoně 2024 stáj z Grisignano di Zocco nezískala titul mezi jezdci, trojlístek Minì-Lindblad-Beganovic ji pohodlně zajistil prvenství mezi týmy. Všichni tři závodníci následně postoupili do Formule 2. V případě 17letého Linblada to navíc v posledních měsících vypadá, že se nejpozději příští rok podívá i do královny motorsportu.

Jako nejzkušenější pilot italské squadry tak figuruje desátý muž uplynulé sezony F3, Mexičan Noel León. Rodák z Monterrey strávil minulý ročník u Fritse Van Amersfoorta. S ním se dvakrát postavil na „bednu“ (třetí místa ve sprintu v Imole a Spa). Jinak v dosavadní kariéře ovládl domácí šampionát F4 (lomený ročník 2019/2020), F4 v USA (2021) a Euroformuli (2023).
Zbylí dva piloti famílie Rosinových jsou nováčci. 17letý Ugo Ugochukwu prošel na starém kontinentu úspěšně různými „ef čtyřkami“, které předloni završil vítězstvím v evropském minišampionátu Euro 4. Loni se pak zapsal do historie, když vyhrál první ročník Světového poháru Regionálních formulí v Macau. Ten po více než sedmdesáti letech vystřídal „ef trojky“ na okruhu Guia. S „regionálkou“ pokračoval i letos na Blízkém východě. Odvezl si odtud bronzovou příčku v konečném pořadí, jednu pozici před Brandem Badoerem.
A právě syn účastníka pěti desítek závodů ve F1 je druhou akvizicí italské stáje. Brando a Ugo se dobře znají, protože jsou oba součástí juniorky stáje McLaren (MDDP). Byť italský mladík byl původně zařazený jen „na zkoušku“. Oba také proti sobě soupeřili minulý rok ve FRECA. Ačkoliv se lépe dařilo Badoerovi (celkové 5. místo), na rozdíl od Ugochukwa se zatím nemůže pyšnit žádným titulem v monopostech.
ART Grand Prix
Jedním ze dvou týmů, jenž nemá v sestavě žádného nováčka, je francouzská ekipa vedená někdejším vítězem japonské F3 Sébastienem Philippem. Vysoká očekávání jsou kladena zejména na člena Ferrari Driver Academy (FDA) Tuukku Taponena. Právě 18letý závodník má po odchodu Valtteriho Bottase největší šanci vrátit finskou vlajku na startovní rošt Formule 1.

Kariéru v monopostech začínal u svých krajanů, bratrů Koiranenových. Zatím se mu dařilo především v zimních sériích (druhé místo ve F4 Spojených arabských emirátů z roku 2023 a prvenství v Regionální formuli na Středním východě z loňska). Minulou sezonu se chtěl prát s Câmarou o titul ve FRECA. Jenže nakonec se před něj v konečné klasifikaci dostal i Australan Wharton. Zároveň si Taponen už v předešlé sezoně připsal první dva starty ve F3, když ve Spa nahradil Nikolu Tsolovova.
James Wharton pak není jen Finovým vrstevníkem a dnes již týmovým kolegou, nýbrž také velkým soupeřem. Kromě zmiňovaného titulu vicemistra FRECA také Tuukkovi uzmul předloni titul ve F4 SAE. Až se nechce věřit, že se tohoto talentovaného rodáka z Victorie během roku 2023 FDA zbavila… Podobně jako Taponen také Wharton naskočil na dva závody do F3 už loni, když nesměl na Silverstonu startovat Martinius Stenshorne.

S 18 závody tak představuje nejzkušenějšího pilota téhle ekipy Laurens van Hoepen. Nizozemec jezdil F3 na plný úvazek už minulý rok. Bohužel je Laurens tak trochu chudák. Na rozdíl od svých týmových kolegů se nemůže v monopostech pochlubit žádným skutečně zajímavým výsledkem. Navíc jako jediný z trojice Sébastiena Philippa zažil úmrtí kolegy. Před dvěma lety ve Spa nepřežil havárii Dilano Van´t Hoff, s nímž van Hoepen vyrůstal a pojilo je dlouholeté přátelství.
Campos Racing
Ve stáji Adriána Campose Jr. pokračuje druhým rokem 20letý Španěl Mari Boya. Dosud patří mezi jeho největší úspěchy titul vicemistra v domácí kategorii F4 (2020) a stejný výsledek v inaugurační sezoně Eurocupu-3 o tři léta později. Obou výsledků dosáhl v nizozemské organizaci MP Motorsport. S tou také debutoval ročníkem 2023 ve F3. Svou zatím jedinou výhru v „ef trojkách“ si připsal loni na domácí půdě v Barceloně při sprintu. Avšak pouze díky srážce Ramose a Meguetounifa krátce po startu. Jinak jsou jeho dosavadní výkony v této sérii dost bezbarvé. Což je problém, neboť se každý rok stěhují do F3 talentovaní mladíci z nižších šampionátů.

Nejen z Eurocupu se s Marim dobře zná o rok mladší Tasanapol Inthraphuvasak. Vzhledem k mezinárodnímu prostředí, v němž se Thajec pohybuje, používá obvykle pro své jméno pouze přezdívku „Tern“. V monopostech závodí od roku 2021 a za těch pár let už pilotoval slušnou řádku různých formulí.
Nejlépe se mu dařilo za volantem vozu Tatuus FR-19 v sérii Ultimate Cup promované Francouzem Vincentem Vigierem. Thajec nastoupil pouze do šesti závodů. Z nich ovšem pět vyhrál. V ostatních šampionátech se ale s dobrými výsledky příliš nepotkal. A to včetně F3. V únoru letošního roku si pak neúspěšně střihnul úvodní víkend nově vytvořené zimní série Eurocup-3 v Jerezu.
Tým z Valencie by tak měl táhnout především Nikola Tsolov. Bulhar vyhrál už při svém debutu v monopostech, když s Camposem ovládli španělskou F4 (2022). Pro následující dva roky se spojil s ART Grand Prix, aby odjel dvě sezony ve F3. V té uplynulé třikrát triumfoval, jinak mu ovšem dost chyběla konzistentnost. Letos nezměnil jen zaměstnavatele v „ef trojkách“, neboť také přestoupil z jezdecké akademie Alpine do juniorského programu Red Bullu. Nadále však zůstává členem společnosti A14 Management Fernanda Alonsa.
Hitech TGR
Britský Hitech má za sebou několik zajímavých změn. Vše odstartoval jeden ze zakladatelů Oliver Oakes, když v létě minulého roku odešel šéfovat stáji Alpine do F1. Tam si ho vytáhl nový poradce Flavio Briatore.

Před začátkem letošní sezony pak navázala britská stáj partnerství se závodní divizí Toyoty (Toyota Gazoo Racing neboli zkráceně TGR). Proto také vstupuje do aktuální sezony pod názvem Hitech TGR. Nic na tom nemění ani skutečnost, že má prostřednictvím Oakese vazby na Alpine, zatímco TGR ve F1 spolupracuje s Haasem.
Tým si z loňska ponechal pouze Martiniuse Stenshorna. 19letý Nor přesedlal z motokár na formule v roce 2022, ale kromě titulu vicemistra FRECA z následujícího roku byly jeho výsledky za volantem prakticky neviditelné. Přesto nějaký potenciál pravděpodobně má. Vedle dominantního Browninga získal v „ef trojkách“ pro Hitech výhru v australském sprintu. Avšak stejně jako Tsolov měl problémy s konzistentností. A také s neznalostí pravidel. Oba piloti museli vynechat jeden závodní víkend, neboť porušili článek 10.4 sportovních regulí F3.

Ten omezuje závodění v jiných sériích monopostů, pakliže to výslovně a písemně neschválil promotér. Což se v případě Nora a Bulhara nestalo. A jestliže Tsolova zastupuje společnost Fernanda Alonsa, pak se o Stenshorna stará neméně prestižní firma Nicolase Todta. Ještě štěstí, že zákaz startu přišel až krátce poté, co McLaren zařadil Martiniuse do MDDP.
Gerrard Xie, Číňan narozený v Hong Kongu, během své debutové sezony 2022 kraloval domácí F4 i dnes již neexistující sérii Formula Renault Super Challenge. Následně jako slavnější krajan Zhou Guanyu zamířil na Ostrovy. V nejvyšší britské lize monopostů GB3 vyhrál za Hillspeed závěrečný závod v Donigton Parku (2023) a loni se s Hitechem radoval na Hungaroringu. Nejslabším jezdcem britské stáje tak paradoxně zůstává ten nejzkušenější – Joshua Dufek.
MP Motorsport
MP Motorsport vstupuje do 30. roku své existence. Za tu dobu se prosadila řada jeho pilotů až do F1. Nizozemská organizace se navíc jako jedna z mála může pyšnit tím, že její vůz testoval Max Verstappen. Závodník, který chce letos zaútočit na svůj pátý titul mistra světa v královně motorsportu.

Do nadcházejícího ročníku F3 ale vyráží s dvojicí nováčků del Pino a Giusti, kterou vhodně doplňuje zkušený Tim Tramnitz. 18letý Bruno del Pino je synovcem expilota F1 Pedra de la Rosy, v jehož stáji Drivex poprvé závodil s monoposty (sezona 2022 ve španělské F4). U Drivexu však dlouho nevydržel. Už následující rok si ho pojistil šéf týmu MP Motorsport Sander Dorsman. A od té doby představuje Bruno nedílnou součást rodiny MP. S Nizozemci se stal předloni ve Valencii nováčkem Eurocupu-3, když celkově skončil sedmý. Uplynulý rok si v téhle sérii ještě o čtyři pozice polepšil. Neúspěšně zkoušel i závodění ve FRECA a Regionální formuli na Středním východě.
To Francouz Alessandro Giusti přišel do FRECA jako úřadující mistr domácí F4. Během dvou let v evropském šampionátu vyhrál pět závodů a s ART Grand Prix loni obsadil konečnou čtvrtou pozici. Bez překvapení tak po něm sáhl MP Motorsport, přestože nemá jako jediný z trojice závodníků s tímto týmem zkušenosti.

Hlavní část zodpovědnosti za výsledky tak ponese Tim Tramnitz. 20letý Němec v dosavadní kariéře vybojoval titul vicemistra v domácím i italském šampionátu F4 (2022). Předloni k tomu přidal třetí příčku ve FRECA. Do F3 vstoupil s MP Motosport minulý rok. Na italské Monze vyhrál sprint a sezonu zakončil jako devátý muž konečného pořadí.
Van Amersfoort Racing
Taktéž druhý nizozemský tým Van Amersfoort Racing (VAR) v roce 2025 oslavuje významné jubileum. Tentokrát dokonce 50 let! S aktuální jezdeckou sestavou to však bude mít letos nesmírně složité. Po debutové sezoně ve F3, v níž skončil šestnáctý, přichází k Nizozemcům 21letý Mexičan Santiago Ramos. Rodák z Guadalajary se nedokázal prosadit už na úrovni F4, ale vlivné konexe ho dokázaly přes stejně nepřesvědčivé výkony ve FRECA posunout až do Tridentu, jenž letos vyměnil za VAR.
Mnohem větší naděje vzbuzuje o čtyři roky mladší Théophile Naël. Francouz se narodil v Saint-Étienne, takže bez překvapení strávil celou svou dosavadní kariéru v monopostech u ekipy Saintéloc Racing, která má v tomto městečku základnu. Proto také nikdy nezávodil v domácím šampionátu F4. Ve francouzských „ef čtyřkách“ totiž nejsou klasické týmy, místo toho startují všichni piloti pod hlavičkou promotéra FFSA. Théo tak z motokár přesedlal na formule ve Španělsku. Odtud si z tamější F4 na druhý pokus odvezl titul.

Po tomto úspěchu postoupil do FRECA, kde si připsal vítězství na Red Bull Ringu a na konci sezony okupoval devátou příčku. Stejně jako Ugochukwu a Badoer už letos závodil v Regionální formuli Středního východu. Vynechal jen dva poslední podniky ve Spojených arabských emirátech a Kataru. Přesto celkově obsadil pěkné sedmé místo.
Posledním v partě VAR je Ivan Domingues. 18letý závodník pokračuje s touto stájí třetím rokem. S Nizozemci začínal v italské F4, zkoušel to i v Euro 4. Během října 2023 odjel poslední dva víkendy FRECA na Zandvoortu a Hockenheimringu, přičemž v téhle sérii strávil i celý loňský rok. Stejně jako u kolegy Ramose mu ale jakékoliv úspěchy chybí. Na druhou stranu má díky němu Portugalsko znovu zástupce ve F3. Tím předchozím byl závodník s českými kořeny Zděnek Chovanec.
Rodin Motorsport
Tým australského miliardáře Davida Dickera je aktivní v mnoha juniorských monopostech. Závodníky do F3 si ale nejčastěji vybírá ze své stáje v britském šampionátu GB3. Je to i případ Calluma Voisina, jenž ovládl nejvyšší ligu britských formulí v roce 2023 a loni už s Rodinem závodil na plný úvazek v „ef trojkách“. Po vyloženě slabé první polovině sezony se v té druhé zázračně zvedl. Ve sprintu na Silverstonu se poprvé podíval na stupně vítězů a stoupající formu vygradoval v hlavním závodě ve Spa. Na belgickém okruhu si zajistil pole position, zajel nejrychlejší kolo a s téměř sekundovým náskokem zvítězil. V součtu celé sezony to stačilo na dvanáctou příčku.

Letos se bude muset popasovat také s týmovým kolegou Louisem Sharpem. 17letý teenager se narodil v britském Nottinghamu, avšak brzy se přestěhoval s rodiči na Nový Zéland. Tak tam také objevil krásu motorsportu. Proto závodí s novozélandskou licencí. Nicméně se za svým snem o F1 později znovu přestěhoval do původní vlasti. A v tamějších formulích udělal skutečně díru do světa.
Začínal u stáje Rodin Carlin, s níž vyhrál svou první plnou sezonu britských „ef čtyřek“ v roce 2023. Tento ročník byl přitom značně poznamenaný vzájemnými neshodami mezi Trevorem Carlinem a Davidem Dickerem, které vyvrcholily v listopadu Angličanovým odchodem. Dicker pak společný projekt majetkově zcela převzal a do nové sezony už ho nasadil pod názvem Rodin Motorsport. Dál si ovšem hýčkal svůj novozélandský talent. Sám se netají tím, že ho chce protlačit do F1, jako se mu to povedlo s Liamem Lawsonem.
Sharp po zisku titulu zcela přeskočil sérii GB4, a loni tak na první pokus kraloval v GB3. Má tím nakročeno k jednomu zajímavému rekordu. Pokud by letos opanoval F3 a příští rok F2, vyhrál by v posledních čtyřech letech čtyři různé šampionáty. Tím by překonal dosavadní maximum Australana Oscara Piastriho, jemuž se stejná věc podařila třikrát.

V záplavě těchto úspěchů působí Roman Bilinski jako chudý příbuzný. Polsko-britský závodník na sebe poprvé výrazně upozornil loni, když začátkem roku opanoval zimní šampionát Regionální formule Oceánie. Svou formu měl potvrdit ve FRECA. Jenže se mu do cesty postavila smůla. Při dopravní nehodě si zlomil dva obratle v zádech a většinu roku 2024 promarodil.
AIX Racing
Dubajská investiční skupina AIX Investment v lednu loňského roku navázala partnerství s PHM Racing německého miliardáře Paula Müllera. V průběhu roku pak celou stáj převzala. Majetkové změny se už během sezony promítly v názvu týmu pro kategorie F2 a F3. Skutečný potenciál ale trochu brzdí jezdecká sestava.
Nejžhavější želízko v ohni má aktuálně AIX Racing v osobě Javiera Sagrery. Mladý Španěl začínal svou cestu formulemi domácím šampionátem F4, kde se v letech 2019 a 2020 neprosadil. Nový dech hledal další dva roky v GB3, ale opět neúspěšně. Zkusil to tedy v sérii Eurocup-3 a právě zde přišel minulý rok zásadní zlom. Bohužel pro Javiera s hořkým koncem. Původně získal korunku šampiona, jenže o konečné podobě výsledkové listiny se rozhodovalo později u kulatého stolu. Eurocup-3 tak napodobil loňskou šarádu ve francouzské F4, v níž byl ale na rozdíl od Sagrery junior Hondy Taito Kato po měsíčním sporu novým krále potvrzen.

Naopak nejmenší očekávání panují u 21letého Itala Nicoly Marinangeliho. Rodák z Foligna má sice za sebou bohatou kariéru v monopostech, avšak nijak závratnou. První úspěchy vlastně začal sbírat až před dvěma lety, kdy naplno přesedlal z formulí na plecháče. V nich se mu nejlépe dařilo loni. Za volantem Ferrari 296 GT3 obsadil s Monačanem Abrilem třetí příčku v celkové klasifikaci International GT Open.
V Austrálii pak může překvapit Nikita Bedrin, s 56 starty nejzkušenější závodník v poli. Ovšem pouze u protinožců, neboť stáj ho potvrdila jen na úvodní víkend, a dle aktuálních informací ve F3 dál pokračovat nebude.
Každopádně ale musí AIX Racing konečně zabrat. Pod vlastnictvím arabských multimiliardářů má prakticky neomezené zdroje. Vlastně se ani nelze divit, že majitelé pošilhávají po F1, podobně jako David Dicker. Jenže v dnešní době očividně pouze peníze nestačí. Michael Andretti by o tom mohl vyprávět…
DAMS Lucas Oil
Posledním přihlášeným účastníkem v letošní sezoně F3 je francouzský DAMS. Známou ekipu se základnou nedaleko Le Mans koupil v únoru 2022 expilot F1 Charles Pic. Dlouhodobě ji pak vede bývalý inženýr Nica Prosta (jeho otcem je Alain Prost) ve Formuli E Yannick Hubert. DAMS zaplnil místo po Andreasi Jenzerovi.

Švýcar zdůvodnil svůj odchod z F3 únavou a vyšším věkem. Na druhou stranu dál hodlá pokračovat v několika šampionátech F4, a to včetně italského a středoevropského. Jenzer Motorsport tak i letos uvidíme v rámci F4 CEZ v Mostě a v Brně. Výběr stáje DAMS představoval logickou volbu, neboť Francouzi závodí ve F2 a do „ef trojek“ se vrací po osmi letech.
Nebude u toho chybět Peruánec Matías Zagazeta. Rodák z Limy má na svém kontě titul vicemistra britské F4 z roku 2021. Za Jenzer Motorsport jezdil na plný úvazek F3 už loni. Takže ho DAMS tak trochu „zdědil“. Nechceme být k Matíasovi příliš krutí. Ale je fakt, že se zkraje letošního roku zúčastnil s Arvidem Linbladem Regionální formule Oceánie. Vycházející hvězda Red Bullu si zde zajistila titul i dostatek bodů do super licence. Zatímco Zagazeta s jednou výhrou skončil pátý. Takhle se o F1 zkrátka nebojuje.
Vedle Peruánce pak debutuje první Singapurec v historii F3. Zasloužil se o to 18letý Christian Ho. Singapurský teenager pilotuje monoposty od roku 2022 a zatím má jeho kariéra vzestupnou tendenci. Předloni obsadil za Naëlem druhé místo ve španělské „ef čtyřce“. Minulou sezonu pak sváděl se Sagrerou boj o titul v Eurocupu. Původně se znovu musel spokojit se stříbrnou příčkou. Jenže poslední podnik v Barceloně vyvolal několik sporných situacích, jež vyústily v sérii protestů a odvolání. Celá věc se dostala až k mezinárodnímu soudu FIA, který definitivně rozhodl letos v únoru. Singapurec si tak se Španělem prohodil pořadí a vyhrál svůj první titul ve formulích.

Sestavu francouzské stáje uzavírá 17letý Ital Nicola Lacorte. První šanci v monopostech mu dal krajan Andrea Piccini, za jehož tým Iron Lynx odjel před třemi lety sezonu italské F4. V roce 2023 už závodil u Premy. A loni absolvoval celý ročník FRECA s Tridentem. Domácí squadry mu však k úspěchu nepomohly. Nicola se zároveň snažil prosadit do juniorského programu nějaké stáje F1. S FDA to nevyšlo, ale Alpine ho v prosinci 2023 do své akademie zařadil.
Soupiska Formule 3
tým | jezdec | státní příslušnost | číslo | nováček |
Prema Racing | Brando Badoer | Itálie | #1 | ano |
Noel León | Mexiko | #2 | ne | |
Ugo Ugochukwu | USA | #3 | ano | |
Trident Motorsport | Noah Strømsted | Dánsko | #4 | ne |
Rafael Câmara | Brazílie | #5 | ano | |
Charlie Wurz | Rakousko | #6 | ne | |
ART Grand Prix | Laurens van Hoepen | Nizozemsko | #7 | ne |
Tuukka Taponen | Finsko | #8 | ne | |
James Wharton | Austrálie | #9 | ne | |
Campos Racing | Mari Boya | Španělsko | #10 | ne |
Tasanapol Inthraphuvasak | Thajsko | #11 | ne | |
Nikola Tsolov | Bulharsko | #12 | ne | |
Hitech TGR | Martinius Stenshorne | Norsko | #14 | ne |
Joshua Dufek | Rakousko | #15 | ne | |
Gerrard Xie | Čína | #16 | ano | |
MP Motorsport | Tim Tramnitz | Německo | #17 | ne |
Bruno del Pino | Španělsko | #18 | ano | |
Alessandro Giusti | Francie | #19 | ano | |
Van Amersfoort Racing | Théophile Naël | Francie | #20 | ano |
Santiago Ramos | Mexiko | #21 | ne | |
Ivan Domingues | Portugalsko | #22 | ano | |
Rodin Motorsport | Callum Voisin | Velká Británie | #23 | ne |
Louis Sharp | Nový Zéland | #24 | ano | |
Roman Bilinski | Polsko | #25 | ano | |
AIX Racing | Javier Sagrera | Španělsko | #26 | ano |
Nicola Marinangeli | Itálie | #27 | ano | |
Nikita Bedrin | Itálie | #28 | ne | |
DAMS Lucas Oil | Nicola Lacorte | Itálie | #29 | ano |
Matías Zagazeta | Peru | #30 | ne | |
Christian Ho | Singapur | #31 | ano |