Prema Racing bude odebírat simulátory od britské společnosti Dynisma
7. 8. 2023
pitstop007
7. 8. 2023
pitstop007
7. 8. 2023
pitstop007

Šéf závodní stáje Prema Racing René Rosin dnes vydal oficiální prohlášení. V něm slavnostně oznámil, že vyjednávání s britskou technologickou společností Dynisma Ltd. dospělo do zdárného konce. Díky tomu začne italská organizace od příštího roku odebírat závodní simulátory Dynisma DMG-1. Dvaačtyřicetiletý syn zakladatele týmu dále prozradil, že Prema využije svůj vlastní simulátor DMG-1 jako inženýrský nástroj pro vývoj vozidel i přípravu jezdců. Zároveň optimalizuje nastavení pro každou z tratí ve všech sériích, v nichž soutěží. Nový simulátor též využije k urychlení vývoje závodních vozů pro sezónu 2024.

Dynisma Motion Generators Ltd.

Britskou společnost Dynisma založil v roce 2017 absolvent leteckého a astronautického inženýrství na univerzitě v jihoanglickém Bathu Ashley Warne. Po studiích pracoval v letech 2009-2013 pro stáj McLaren ve F1. Zde postupně zastával pozice Inženýr výkonu systémů, Inženýr v oblasti simulátorových testů a Vedoucí týmu závodních simulací. Roku 2014 pak přešel z Wokingu do Scuderie Ferrari jako Vedoucí inženýr dynamiky vozidel. U italské squadry setrval až do července 2017. V obou týmech tak byl zodpovědný za provoz a vývoj jízdních simulátorů. Čerpal přitom z poznatků elitních závodníků, jako je Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Jenson Button nebo Kimi Räikkönen. Vlastní společnost zakládal od počátku s cílem poskytovat simulátory té nejvyšší technologické kvality. A to i automobilkám pro využití v silničním provozu. Zájem prý již projevil Volkswagen prostřednictvím značky Audi. Jinak se ale Dynisma zaměřuje na závodní týmy, kde dává spojení se stájí z městečka Grisignano di Zocco největší smysl.

Italská Prema začne odebírat supermoderní simulátory od britské společnosti Dynisma.
Z Premy se stal nejúspěšnější tým v historii juniorských formulí

Pro zajištění nejvyšší možné úrovně svých výrobků se mu podařilo přetáhnout ze Scuderie několik zajímavých lidí. Mezi ně patří například Nikhil Garrett (ve Ferrari pracoval jako Simulator Team Leader) nebo James Golding (Inženýr vývoje simulací). Tuto sestavu vhodně doplnil o bývalého zaměstnance Mercedesu F1 Dana Warda (Contract Design Engineer), inženýra McLaren Automotive Ltd. Josepha Willeyho či Thomase Batchelora (Inženýr podpory aerodynamického tunelu ve společnosti Renault Sport Racing a konstruktér u Williams Advanced Engineering). Warneho vazby na legendární stáj se vzpínajícím se koníkem ve znaku pak využila Dynisma při spolupráci na novém simulátoru, jenž pomáhal s vývojem vozu Ferrari F1-75, který v roce 2022 pilotovali Charles Leclerc a Carlos Sainz junior.

Reakce obou hlavních představitelů

René Rosin, šéf stáje Prema Racing: „Simulační technologie je klíčovým aspektem motoristického sportu na mnoha úrovních. Naše nadace je o školení mladých generací řidičů, které jim pomůže rozvíjet jejich dovednosti a stát se skutečnými profesionály. Simulace se však také stala stěžejní z hlediska vývoje závodních vozů, a to jak z hlediska nastavení, tak pro širokou škálu všestranných projektů. Díky partnerství s Dynismou chceme udělat krok kupředu ve všech oblastech a označili jsme simulátor DMG-1 za ideální volbu pro dosažení našich cílů.“

Ashley Warne, generální ředitel společnosti Dynisma: „Posláním společnosti Dynisma bylo vždy vytvářet co nejvíce pohlcující simulátory na světě s nejvyšší šířkou pásma a nejnižší možnou latencí. Jsem potěšen, že jsme se dohodli na tomto partnerství s týmem Prema Racing a těším se, že využijí naše špičkové technologie k optimalizaci nastavení vozů a poskytnou jezdcům větší přípravu vzhledem k omezenému času na trati v nadcházejících závodních sezónách.“