Závodní tým Mercedes-AMG Petronas Formula One Team se již dnes řadí mezi nejúspěšnější stáje v historii Formule 1. Německá značka dominovala v novodobé turbo-hybridní éře a v letech 2014 – 2021 získal 8 titulů mistra světa za sebou (sedm získal Lewis Hamilton a jedno prvenství přidal Nico Rosberg). V roce 2021 obsadil britský pilot z Mercedesu po diskutabilním posledním závodě v Abu Zabí druhé místo za Maxem Verstappenem. Loni již nizozemský pilot dominoval a křivka výkonnosti německé stáje začala klesat. V této souvislosti šéf týmu Toto Wolff veřejně přiznal, že jeho organizace doplácí na odchod technického ředitele Alda Costy.
Aldo Costa
Rodák z Parmy se připojil k německé stáji v roce 2011, kdy Mercedes zažíval náročné období v rámci Formule 1 a potřeboval kvalifikovaného a zkušeného inženýra, jenž by pomohl zlepšit výkonnost vozů a týmu jako celku. Zkušený Ital se rychle stal klíčovou postavou celé stáje a jako designér a později technický ředitel stál za veleúspěšnými vozy, které vyhrály osm titulů mezi jezdci i mezi konstruktéry. V červenci 2018, po bezmála třiceti letech v královně motorsportu, oznámil Costa, že ze své funkce odstupuje a bude nadále působit v Mercedesu jako technický poradce. Ital chtěl trávit více času se svojí rodinou v rodné Itálii, a proto v roce 2020 německý tým definitivně opustil a vrátil se do své domoviny. Zde spojil síly se známým výrobcem formulí Dallara Automobili (viz článek „Dallara slaví 50. výročí„).
Toto Wolff doslova uvedl: „Neexistuje žádná náhrada za někoho, jako je Aldo. To, co jsme udělali, je, že jsme rozdělili jeho práci mezi několik nástupců. Aldo byl velmi dobrý v budování struktury nástupnictví, ale nebyl to krátkodobý proces. Trvalo dva a půl roku, než jsme technické oddělení utvářeli a přizpůsobovali jeho nepřítomnosti„.
Pro úplnost dodejme, že jednou z posil byl James Allison, který se stal po odchodu Paddyho Lowa v roce 2017 technickým ředitelem. Na této pozici však dlouho nevydržel, neboť po čtyřech letech převzal novou roli v jachtařských závodech America’s Cup. Wolff vyloučil jeho návrat do Mercedesu na plný úvazek, přestože by si to v dnešní situaci, kdy německá stáj nevyhrává, přál nejeden fanoušek.