PHM Racing navázal partnerství s AIX a mění název na PHM AIX Racing
10. 1. 2024
pitstop007
10. 1. 2024
pitstop007
10. 1. 2024
pitstop007

Závodní tým PHM Racing zdárně dotáhl do konce jednání s dubajskou investiční skupinou AIX Investment Group. Na základě této dohody mění svůj oficiální název na PHM AIX Racing. Uvedená změna se dotkne i loga stáje. Zakladatel týmu Paul Müller označil uzavřené partnerství za novou éru v historii PHM Racing. Zároveň vyjádřil přání zařadit se mezi elitu v juniorských šampionátech. Jak se mu to povede, uvidíme v letošní sezoně. Během níž bude startovat ve všech základních kategoriích, tzn. F4, Regionální formuli, F3 i F2.

Odkud se vzal PHM Racing?

PHM Racing založil na sklonku roku 2021 Paul Hanno Müller, když koupil aktiva týmu Mücke Motorsport. Peter Mücke se rozhodl po dlouhých třiadvaceti letech rozpustit svůj program monopostů. Nyní se věnuje jen domácím šampionátům Grand Turisma a Prototypům. Díky tomu si Müller, jehož iniciály tvoří název nové organizace, přivedl řadu zkušených pracovníků. Jeho PHM Racing ovšem poutá pozornost z úplně jiného důvodu. Funguje totiž jako nezisková organizace. Příjmy pak reinvestuje do dlouhodobého rozvoje svých závodníků a zaměstnanců. Německý majitel si to může dovolit.

Zakladatel PHM Racing Paul Müller. Po navázání spolupráce s arabskou  společností AIX Investment se mění název stáje na PHM AIX Racing
Zakladatel PHM Racing Paul Müller

Paul Müller se v mládí věnoval automobilovým závodům a snil o kariéře profesionálního závodníka. Brzy však vystřízlivěl, když zjistil, jak finančně náročné formule ve skutečnosti jsou. Pověsil tedy závodní helmu na hřebík a vrhnul se do studia. Na Univerzitě Ernsta Moritze-Arndta v Greifswaldu vystudoval fyziku a v třiadvaceti letech začal podnikat. Jeho firma na vývoj mobilních aplikací sklidila velký úspěch. Proto v následujících letech vybudoval další dvě společnosti (všechny se zaměřením na IT).

Před třemi roky pak tu největší, Adjust, prodal za více než miliardu eur. A s penězi v kapse se vrátil ke své staré lásce. Spojil síly s bývalým závodníkem Rolandem Rehfeldem, který zastává funkci manažera. Svoji stáj od začátku koncipoval tak, aby jezdci za závodění nic neplatili. Taková situace je přitom ve světě juniorských formulí zcela neslýchaná. Jediná série, jež fungovala na podobném principu, ženská formule W-Series, měla jepičí život.

Jamie Chadwick v kariéře nepomohly ani tři tituly z ženské formule W-Series
Jamie Chadwick v kariéře nepomohly ani tři tituly z W-Series

Začátky v monopostech

Do své první sezony v roce 2022 vstoupil PHM Racing uprostřed ledna. V zimním šampionátu F4 Spojených arabských emirátů závodil trojlístek jezdců Nikita Bedrin, Jonas Ried a Taylor Barnard. A právě posledně zmíněný rodák z britského Norwiche získal pro novou stáj historicky první vítězství. Ovládl čtvrtý závod úvodního podniku na Yas Marina Circuit. Pro hlavní sezonu zvolil Müller německé a italské mistrovství F4. Úspěšnější byl na domácí půdě, kde jeho stáj obsadila druhé místo v konečné klasifikaci. Taylor Barnad si pak odnesl titul vicemistra.

Rozšíření aktivit PHM Racing

Posilněn těmito úspěchy, rozšířil Paul Müller minulý rok pole působnosti o Regionální formuli Středního východu. PHM Racing se též mihl v nově založených šampionátech Euro 4 a F4 CEZ. Zejména u středoevropské F4 je škoda, že startoval pouze na Red Bull Ringu. Pilot německé stáje James Egozi vyhrál oba závody, a mohl tak být během celé sezony, jež zahrnovala i podnik v Mostě a Brně, vyrovnaným soupeřem závodníkům stáje Jenzer Motorsport.

Tým Jenzer Motorsport loni v F4 CEZ dominoval
Tým Jenzer Motorsport loni v F4 CEZ dominoval

Do F2 s Charouzem

Zároveň Müller od začátku počítal s tím, že umožní mladým jezdcům závodění ve všech oficiálních kategoriích, které směřují do F1. Logicky tak zacílil i na F3 a F2. Pro tyto účely se spojil s českým týmem Antonína Charouze. Na základě partnerství s českým podnikatelem startovala jeho organizace v roce 2023 pod názvem PHM Racing by Charouz. Spolupráce fungovala na bázi, kdy německá ekipa vlastnila veškeré vybavení včetně vozů, ale obě stáje řídili Češi ze základny Charouz Racing System v Žebráku u Prahy. Důvod byl prostý. Charouz měl na rozdíl od Němců několikaleté zkušenosti a know-how s provozováním týmu v těchto kategoriích.

Volba pilotů pro Formuli 2 byla taktéž v režii Čechů, neboť dvojici Roy Nissany-Brad Benavides podepsali ještě před prodejem stáje. Izraelský veterán závodil za českou ekipu už v roce 2016. Tehdy ovšem pod označením Lotus ve Formuli Renault 3.5. Série F2 se pravidelně účastnil od roku 2020. Američan Benavides pak přestoupil do PHM Racing by Charouz z Carlinu, kde absolvoval sezonu ve F3.

Brad Benavides přešel do Formule 2 po jediném roce ve Formuli 3
Brad Benavides přešel do F2 po jediném roce ve F3

Nicméně tato jezdecká sestava úspěch nepřinesla. Ani jeden z pilotů nedosáhl na body. Především dvaadvacetiletý rodák z Floridy podával nepřesvědčivé výkony. Z tohoto důvodu se v devátém podniku na maďarském Hungaroringu s česko–německou stájí svezl naposledy. Za jeho chabé výsledky pravděpodobně mohla jistá nepřipravenost. V kuloárech se totiž hned objevily zvěsti, že do formule 2 přišel příliš brzy.

Do jeho sedačky usedl o rok mladší Brit Joshua „Josh“ Mason, jenž přestoupil z EuroFormule. Hrozivou nulu na kontě se tím však smazat nepodařilo. Müller tak bez většího překvapení ukončil s Charouzem spolupráci. Do posledního kola v Abú Zabí už startoval tým pouze jako PMH Racing.

Jezdecká dvojice PHM Racing Nissany-Benavides vydržela jen do závodu v Maďarsku. Přitom AIX Investment podporoval Američana již loni.
Jezdecká dvojice Nissany-Benavides vydržela jen do závodu v Maďarsku

S Čechy i ve F3

Na legendární trati v Belgii, jež je typická svým nevyzpytatelným počasím, a v posledních letech zde zahynul Dilano van´t Hoff a Anthoine Hubert, předvedla v hlavním závodě na částečně promáčené dráze perfektní práci s pneumatikami (tzv. „tyre management“) a z dvacátého místa na startu si dojela pro šest bodů. Sophia se tak stala historicky první ženou, jež v téhle kategorii bodovala.

Sophia Flörsch se v týmu PHM Racing v Belgii zapsala do historie Formule 3. Přesto si místo u PHM, nyní tedy již PHM AIX Racing, pro letošní sezonu neudržela.
Sophia Flörsch se v Belgii zapsala do historie F3

Navíc její zásluhou nevyšel PHM Racing by Charouz zcela naprázdno, neboť ostatní závodníci stáje napodobili své kolegy z Formule 2. Do letošní sezony si ale nezvyklá organizace klade mnohem vyšší cíle, přičemž očekává, že jí v tom výrazně pomůže nové partnerství s AIX Investment Group.

Kdo je AIX Investment Group

AIX Investment Group je renomovaná dubajská finanční skupina s centrálou v Burdž Chalífa (v současnosti nejvyšší mrakodrap na světě), která působí na trhu přes 35 let. Pohybuje se v segmentu investic, kde vytvořila několik inovativních nástrojů s cílem zachovat a zhodnotit investorům jejich kapitál s finančním zabezpečením. Mezi její vlajkové lodě patří produkt AIX Property Secure, jenž umožňuje investorům generovat zajištěné a garantované výnosy z pronájmu.

Činná je i v oblasti sponzoringu. Podporuje například fotbalový klub španělské La ligy Celta Vigo a v minulém roce sponzorovala Benavidesovi sezonu ve F2, takže pro ni není PHM Racing neznámou organizací. V dubnu 2023 také navázala spolupráci s vítězem zimního šampionátu Regionální formule v Oceánii Charliem Wurzem (syn bývalého pilota F1 Alexandra Wurze), a proto mladý Rakušan vozil logo investiční skupiny během sezony FRECA (evropské mistrovství Regionální formule) i v prestižní GP Macau F3, která se konala v listopadu po dlouhých třech letech.

AIX Investment podporovala Charlieho Wurze už minulý rok, než se tým přejmenoval na PHM AIX Racing
Charlie Wurz nebude na loňský závod F3 v Macau vzpomínat v dobrém

Vyjádření obou představitelů

Paul Müller (zakladatel PHM Racing): „Jsem nadšený, že mohu spolupracovat s AIX a dovést PHM AIX Racing k jeho cíli stát se nejlepším závodním týmem s otevřenými koly, který vyhrává závody a šampionáty od F4 až po F2. Když jsem se poprvé setkal s týmem AIX, bylo mi okamžitě jasné, že sdílejí mou vášeň pro motorsport a mou vizi toho, čeho by náš tým mohl dosáhnout. Jejich láska ke sportu v kombinaci s novým partnerstvím nám umožní urychlit naši cestu k vítězství. Nejen s financováním, ale také s poradci světové úrovně. Očekávám, že jejich přínos se projeví nejen v našem výrazném novém vzhledu, ale také ve výsledcích již v roce 2024.“

Morne Reinecke (ředitel pro strategická partnerství AIX): „PHM AIX Racing je příkladem naší neúnavné snahy o dokonalost a neustálých strategických inovací, toto partnerství poskytuje silnou platformu na globální scéně, která předvádí naše společné odhodlání posouvat hranice a řídit pozitivní a udržitelné změny, a to jak v motoristickém sportu, tak mimo něj.

Kategorie