Super Formule sníží v příštím roce přítlak o 23 %
28. 5. 2022
pitstop007
28. 5. 2022
pitstop007
28. 5. 2022
pitstop007

Japonská jednomístná série závodních monopostů experimentuje s různými úrovněmi přítlaku. V rámci svého rozsáhlého vývojového programu nové generace chce snížit uhlíkovou stopu šampionátu Super Formule. Od modifikace vozu si též slibuje zkvalitnění závodů. Aktualizovaná verze vozu SF19 vyrobená italskou firmou Dallara bude představena v příštím roce s některými z těchto inovací. A to včetně pneumatik Yokohama, jež jsou částečně založené na obnovitelných materiálech. Mezi novinky patří i „hybridní“ karoserie se směsí konopných vláken B-comp a uhlíkových vláken.

Test Super Formule ve Fuji

V prvním testu s vývojovými vozy na Fuji Speedway v dubnu se série pokusila snížit přítlak o 10 procent, 15 procent a 20 procent, aby viděla účinky nejen na to, jak snadné je pro automobily těsně následovat jeden druhého, ale také na životnost pneumatik.

Vyjádření hlavních představitelů

Yoji Nagai, technický ředitel vývojového programu, vydal minulý víkend toto prohlášení: „S blížícím se termínem pro stanovení technických specifikací pro vozy pro rok 2023 byl po posledním testu stanoven směr vývoje. Snížíme přítlak o něco málo přes 10 procent. Jedná se pravděpodobně o nejstabilnější variantu, když vezmeme v úvahu rychlost vozů. Zároveň musíme myslet na pneumatiky. Nové pneumatiky budou od nynějška vyvíjeny podle úrovně přítlaku, takže jsme potřebovali mít číslo pro přítlak. To znamená, že musíme zvážit jak pneumatiky, tak karoserii jako kombinaci, abychom vytvořili více bitev mezi vozy. Jsem si jistý, že příští rok budeme mít vůz, který dokáže bojovat opravdu těsně, a těším se na to“.

Super Formule nyní používá vůz Dallara SF19
Super Formule nyní používá vůz Dallara SF19

Nagai dále připustil, že pokles přítlaku nevyhnutelně povede k pomalejším časům na kolo v kategorii, která je na druhém místě za formulí 1 na celém světě, pokud jde o tento parametr. „Naším cílem je, aby časy na kolo byly v rozmezí jedné sekundy od současných časů“, dodává.

Bývalého zaměstnance Toyoty ve F1 Nagaie doplnil šéf JRP Yoshihisa Ueno, který již dříve uvedl, že plány vývoje nové generace Super Formule znamenají, že zcela nový podvozek nedorazí v roce 2024, jak je obvyklé v pětiletém cyklu, kdy se nasazují do šampionátu nové vozy. Aktualizovaný SF19 bude v provozu po dobu tří sezón, než v roce 2026 dorazí komplet nová formule.