Nedávno se mě ptal desetiletý syn mé kamarádky, jak se může dostat do Formule 1. Královna motorsportu mu učarovala před dvěma roky a od té doby nemluví o ničem jiném. Jeho snem je pracovat ve F1. Univerzální radu nemám, ale napadlo mě popsat životní dráhu závodního inženýra Kimiho Raikkonena Juliena Simon-Chautempse. Možná tento příběh někoho inspiruje.
Julien odešel od Tridentu po deseti měsících, protože se mu naskytla životní příležitost. Technický ředitel Toyoty ve Formuli 1 Pascal Vasselon mu nabídl spolupráci. Monopost Toyota TF107 pilotovali Ralf Schumacher a Jarno Trulli. Simon-Chautemps naskočil na palubu japonského týmu v listopadu 2007 a stal se výkonným inženýrem pro vůz Jarna Trulliho. Stejně jako v GP2 se staral o nastavení vozu a zodpovídal za simulační nástroje k získání maximálního potenciálu vozu. Nejlepšími výsledky sezony byla dvě šestá místa Trulliho ve Spojených státech a Ralfa Schumachera na Hungaroringu. Tým z Kolína nad Rýnem nasbíral během roku třináct bodů a v poháru konstruktérů obsadil šesté místo.
S Toyotou pokračoval i v roce 2008. Jezdecká sestava se mírně změnila, neboť Ralf Schumacher ukončil kariéru a jeho místo zaplnil Němcův krajan a čerstvý vítěz GP2 Timo Glock. Toyota nasadila novou verzi TF108. Julien Simon-Chautemps se dál staral o vůz Jarna Trulliho, se kterým si vytvořil velmi přátelský vztah. Úvodní závod v Austrálii dopadl pro japonský tým katastrofálně. Výborně jedoucí Trulli zastavil ve dvacátém kole u mechaniků. Místo plánované výměny pneumatik, ale ze svého monopostu vystoupil a dál už nepokračoval. Na vině byla baterie, která se přehřívala, až vypověděla službu docela. Timo Glock dopadl ještě hůř. Pohyboval se na bodovaných pozicích, než několik kol před cílem udělal jezdeckou chybu a tvrdě havaroval. Při této nehodě si Němec poranil zápěstí. Druhý podnik v Malajsii dopadl pro Toyotu podstatně lépe a Japonci se radovali z prvních bodů. Jarno Trulli skončil těsně pod stupni vítězů, když se před něj dostal jen trojlístek Kimi Raikkonen, Robert Kubica a Heikki Kovalainen. Uzdravený Timo Glock po nehodě opět nebodoval. V první polovině sezony táhl tým hlavně rodák z italské Pescary, který se radoval z bodů třikrát po sobě (v Malajsii, Bahrajnu a Španělsku). Teprve v sedmém závodě sezony, který hostila Kanada, se na body dostali oba jezdci. Glock skončil čtvrtý a Trulli šestý. Už v následujícím závodě v Magny-Course Jarno ukořistil třetí pozici za oběma ferrari a Toyota se poprvé v sezoně dostala na stupně vítězů. Nejlepší výsledek roku pak zaznamenala stáj z Kolína nad Rýnem v Maďarsku. Timo Glock nestačil jen na McLaren Heikkoho Kovalainena a se ztrátou 0:11.061 sekundy proťal cíl jako druhý. Monopost Toyota TF108 fungoval během sezony skvěle a japonský tým obsadil výborné čtvrté místo v poháru konstruktérů.
V týmu panovala spokojenost, a tak do sezony 2009 vyrazila japonská stáj s novým modelem Toyota TF109 a osvědčenou dvojicí pilotů Jarno Trulli, Timo Glock. S týmem zůstal i Julien Simon-Chautemps, který se dál staral o Italův vůz. A svoji práci dělal očividně dobře, protože hned v úvodním podniku v Austrálii obsadil Jarno Trulli bronzovou pozici. Jeho týmový parťák skončil hned za ním. Toyotě se po celý rok dařilo zajíždět výsledky, které odpovídaly jejich téměř neomezenému rozpočtu. Ke konci sezony zaznamenali Japonci nejlepší výsledky, když v Belgii dokončil Timo Glock na druhém místě, na které v dalším závodě v Itálii navázal domácí Jarno Trulli. V kvalifikaci na velkou cenu Japonska Glock havaroval a lékaři mu nedoporučili závodit v další velké ceně. Tím se otevřel prostor pro rezervního pilota Kamuje Kobajašiho, jenž odjel poslední dva závody v Brazílii a SAE. Právě v posledním podniku v Abu Dhabi zaznamenala Toyota poslední body. Kobajaši obsadil šestou pozici a Trulli dokončil na sedmém místě. Stáj z Kolína nad Rýnem nasbírala celkově 59,5 bodu a v poháru konstruktérů si oproti minulému ročníku pohoršila o jednu pozici.